DB
 
Polski Deutsch

Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO



ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź

Nie znaleziono żadnego obiektu
Szukaj Wyczyść

Lista ostatnio skomentowanych artykułów
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tytuł (Autor) Komentarzy Ostatni komentarz Data ostatniego komentarza
Dlaczego?   (bynio) 6 tadpole 2014-04-23 14:18:58
Wielkanoc 2014 - życzenia świąteczne   (Administrator) 22 Zdzisław K. 2014-04-22 09:09:44
Wystawa Wałbrzych wczoraj i dziś   (Petroniusz (admin)) 3 ragnar - Administrator 2014-04-21 21:35:35
Jeszcze raz?   (maras) 4 moose - Administrator 2014-04-21 08:59:35
Schroniska górskie w Sudetach   (ragnar - Administrator) 38 SIERP 2014-04-14 00:19:23
DEUS IMPIOS PUNIT   (bynio) 1 maras 2014-04-13 14:39:10
Życie od kuchni...   (maras) 1 maras 2014-04-12 21:05:56
1 2 3 4 5 6 7 8 9



Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

moose - Administrator°

moose - Administrator (2014-04-24 22:50:03) Zwaracam uwagę na to co wszyscy chyba wiedzą, a jakoś nikt tego nie chce przyznać - jak zapadła się niecka Sobięcina przez dekady rabunkowej eksploatacji węgla pod zabudowaniami dzielnicy - zabudowania na drugim planie, po lewej, to ulica Andersa - warto spojrzeć jaki był wówczas spadek drogi na Sobięcin, a jaki jest obecnie.

Petroniusz (admin) (2014-04-24 23:18:44) To jest ciekawy temat. Na wernisażu padały konkretne liczby określające stopień obniżenia m.in. niecki Sobięcina ale nie byłem pewien czy dobrze pamiętam. Z pomocą przyszedł artykuł , w którym czytamy, że wg stanu na rok 1996 dzielnica Sobięcin obniżyła się do 8 metrów, Biały Kamień i Podgórze do 6, pozostałe dzielnice do 5. W innym opracowaniu jest podane, że: "W minionych 150 latach wskutek antropopresji pierwotna powierzchnia części dna Kotliny Wałbrzyskiej uległa obniżeniu od 1,5 m do 18 m (najgłębsza niecka z osiadania) oraz „nadbudowaniu” od 3 m do 105 m (najwyższa hałda)." Od roku 1996, po likwidacji wałbrzyskiego zagłębia węglowego, nikt takich badań nie robił. Stan obecny może się więc znacznie różnić od wyżej podanych wartości.

Petroniusz (admin) (2014-04-24 23:34:28) Na Wzgórzu Matyldy nie ma jeszcze Zakładów azotowych dlatego przypuszczam, że zdjęcie jest sprzed 1928 roku. Nowego Miasta też nie widzę (szczególnie okolic Psiego Pola) więc zdjęcie może być jeszcze starsze. W ogóle wszystkie okoliczne hałdy jakieś takie małe jeszcze, np. te przy kopalni Maria. Super zdjęcie!

moose - Administrator (2014-04-25 00:04:57) Petro - możesz mieć rację, że zdjęcie to połowa lat 20. - za tym przemawia niski numer zdjęcia z wydawnictwa GK. Zmieniam. zatem o 10 lat wstecz.



dasio1974°

Petroniusz (admin) (2014-04-24 23:54:16) Czas założyć obiekt, np.: "2014 - budowa marketu". Jak ustalimy co dokładnie jest budowane to zmienimy nazwę.



dasio1974°

vooiteg (2014-04-24 22:58:26) Wałbrzych, zagłębie marketowe.

Petroniusz (admin) (2014-04-24 23:51:03) Ciekawe czy prace nadzoruje archeolog. Teren dawnej stacji kolejowej, głęboki wykop... jest szansa na ciekawe "znajdki".



Adrian S.°

vooiteg (2014-04-24 23:21:55) Czyżby kolor Pełcznicy się zmieniał ?

Petroniusz (admin) (2014-04-24 23:42:00) Plan "Zielony Wałbrzych 2020" , punkt II. "Czysta woda", program nr 3 "Taaaka ryba w Pełcznicy". Może już się zaczęła realizacja?



Petroniusz (admin)°

vooiteg (2014-04-23 01:55:32) Właściwie nic nie wniosę, ale jeśli stał w okolicach domu nr 39 więc jest to obecnie teren kościoła Świadków Jehowy czy też pozostałości Studzienki. Ogólniej wewnątrz zakola jakie tworzy Szczawnik w tym miejscu, który widać na mapach googlowskich jak i tej ręcznie rysowanej z linka. A jak wiadomo nic takiego już nie ma prawa tam stać.

moose - Administrator (2014-04-23 06:14:25) Rok 86... powinniśmy kojarzyć.

janusz50938 (2014-04-23 07:50:28) Świadkowie Jehowy spotykają się nie w kościołach lecz w Salach Królestwa Świadków Jehowy.

dasio1974 (2014-04-23 09:08:52) Pamiętam taką antenę telewizyjną miałem skierowaną na wschód. Jeżeli zdjęcie wykonano z ulicy, budynek mógł stać po stronie Sali Królestwa Świadków Jehowy

dasio1974 (2014-04-23 09:14:30) Jeszcze jedno, po lewej, gdy powiększy się zdjęcie widać szpaler drzew, jakby rosły przy korycie rzeki, która płynęłaby za budynkiem. To kolejna sugestia potwierdzająca Wasze przypuszczenia.

Imperator (2014-04-23 12:26:16) Ten budynek stał miedzy przystankiem autobusowym w stronę Piaskowej Góry i Szczawna, a skrzyżowaniem z Podwalem. Wiem, że rozrzut trochę duży, bo dokładnie nie pamiętam. Wydaje mi się jednak, że był tuż za przystankiem w miejscu m/w trzech wieżowców na Senatorskiej. Mieszkał w nim mój kolega ze szkoły. Nie pamiętam dokładnie kiedy go wyburzono, było to między 1986 ,a 1988 rokiem. Pamiętam za to, jak przez jakiś czas stał opuszczony, grasowaliśmy po strychu i znaleźliśmy marynarkę munduru SS, flagę ze swastyką (wszystko zeżarte przez myszy) i mnóstwo listów po niemiecku, datowanych na lata '50.

dasio1974 (2014-04-23 19:57:44) Jeżeli Twoja sugestia jest prawdziwa, to dlaczego nie widać go tu . Budynki na tej fotografii zaczynają się około budynku nr 1 przy ul. Topolowej.

dasio1974 (2014-04-24 12:04:50) Jednak najprawdopodobniej masz rację. Powiększyłem fotografię lotniczą fragmentu ul. Wieniawskiego i rzeczywiście, w opisywanym przez Ciebie rejonie jest bydynek z charakterystycznym, stopniowym dachem. Stworzyłem obiekt i dodałem znacznik Numeracja również zgadzałąby się, to byłyby okolice tego numeru zważywszy, że wiemy gdzie był dom nr 34 i 70.

dasio1974 (2014-04-24 12:16:53) Jeszcze jedno, używając skali odległości pomiędzy budynkami nr 31 i 33, rzeczywiście budynek nr 56 miał lokalizację przy obecnie stojących 3 blokach ul. Senatorskiej (umieściłem znacznik na mapie satelitarnej)

Petroniusz (admin) (2014-04-24 22:16:07) Dziękuję za pomoc w ustaleniu miejsca. Przeniosłem zdjęcie do założonego przez Ciebie obiektu.

Adrian Henszel (2014-04-23 17:40:50) Wydaje mi się, że po lewej stronie zdjęcia, za szopą (?), pod drzewem widać stalową konstrukcję dużego słupa prądowego - szczegół, po którym można szukać dokładnej lokalizacji - tylko którędy wówczas biegła linia elektryczna?



twajda°

Kolekcja - J.Smolarz (2014-04-24 21:32:01) W barakowej kamienicy z 1777 r. " Pod Trzema Różami " przez wiele lat znajdował się zajazd i restauracja. Po roku 1945 mieściła się w nim świetlica greckiej społeczności.



nero7811°

janusz50938 (2009-10-03 00:34:39) Od jak dawna w Rynku jest ta fontanna?

nero7811 (2009-10-04 18:19:49) od ok. 10 lat

moose - Administrator (2009-10-07 20:48:45) Błąd w opisie - popraw "Kotwicą".

Kolekcja - J.Smolarz (2014-04-24 20:46:39) Po lewej to budynek ; Bank PKO " Pod Kotwicą " a po prawej to barokowa kamienica wybud. w 1777 r. " Pod Trzema Różami " i należy do najpiękniejszych w mieście .



Adrian S.°

Ryszard Kumorek (2014-04-20 12:28:14) Wybieg dla turystów (!?) Fatalna sprawa!

Zed – Administrator (2014-04-24 20:00:29) Ile lasu wycięto aby coś takie dokonać paskudnego, chyba fundacja ma za dużo kasy do dyspozycji:))))



Petroniusz-Administrator°

ragnar - Administrator (2010-01-20 21:39:29) Ciekawe, czyżby pozostałe zabudowania po nieczynnej Kopalni Maria po 45 roku były wykorzystywane przez Hutę Karol?

Petroniusz (admin) (2010-01-20 21:57:18) Wygląda na to, że tak. I oprócz odlewni metali kolorowych był tam oddział samochodowy DZNPW. "Warsztat samochodowy w 1945r. mieścił się w zabudowaniach przy kopalni "Maria" w Sobięcinie. (...) Z końcem roku 1946 warsztat kopalni "Maria" został przeniesiony do zabudowań obok szybu "Chwalibóg" przy ul. Batorego (...). Z początkiem roku 1947 został przekazany przez Dś.Z.P.W. Centralnym Warsztatom Naprawczym w Szczawienku o nazwie C.W.S." /cytat z kroniki/. Lektura na skrzynce. :)

mroczan (2010-01-21 12:28:31) Dla mnie nieporozumieniem jest przypisanie przez kronikarza DZNPW kop. "Maria" do Sobięcina.

Jordan Szabliński (2010-01-21 21:30:49) Tą widoczną tu odlewnię przypisał bym do Dolnoślaskich Zakładów Naprawczych PW (Ronal). Na zdjęciu widać po lewej kawałek oddziału konstrukcji stalowej DZNPW. W latach 70 ub. wieku zburzono tą halę konstruksji i zbudowano tam nową odlewnię staliwa z piecami elektrycznymi

Petroniusz (admin) (2010-01-22 21:31:29) Przeniosłem do Ronala. Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu zagadki.

wik (2014-02-08 14:50:38) Odlewnia znajdowała się na ul Stacyjnej skarpę za po prawej stronie można zobaczyć na przy budowie nowej odlewni została zniwelowana.

51staszek (2014-04-23 09:41:17) Z pewnością fotografia przedstawia odlewnię z lat 60-tych. Proszę porównać obiekt ze zdjęciem Pracowników odlewni z 1963 r. W centralnej części zdjęcia boczne wejście do oczyszczalni odlewów. (widoczne butle z tlenem pod murem). Odlewnia posiadała własną modelarnię przy ul. Wrocławskiej (obok dzisiejszej „Chemii”). Lewa strona przedstawia budynki „Hali Konstrukcyjnej” . Wewnątrz tej hali budowano elementy konstrukcji masztu programu drugiego TV P w I połowie lat 70 – tych . Konstrukcję transportowano helikopterem na Górę Chełmiec.

Petroniusz (admin) (2014-04-23 21:09:13) Przypisałem zdjęcie do odlewni przy ul. Stacyjnej.



Petroniusz (admin)°

wik (2013-01-30 19:40:46) Błąd odlewnia znajdowała się na ul.Stacyjnej naprzeciwko stacji Wałbrzych Szczawienko.

mroczan (2013-01-30 20:31:36) Jest rok 1963. Dolnośląskie Zakłady Naprawcze P.W. to nie to samo co Huta Karol. Obydwa te przedsiębiorstwa zlokalizowane były na Szczawienku. Odlewnia Huty Karol w tym czasie istniała na ul. 1Maja w rejonie tzw. Zielonego Rynku. Huta dopiero planowała budowę nowej odlewni właśnie na Szczawienku.

51staszek (2014-04-23 00:01:26) Na zdjęciu boczne wejście na odlewnię przy ul. Stacyjnej ( powyżej Stacji Wałbrzych Szczawienko). Na fotografii m.in. pierwszy z lewej Pan Szczęsny, piąty z lewej Pan Śliżewski, przykucnął Pan Kubanek.

moose - Administrator (2014-04-23 06:17:52) Dziękujemy, cenny komentarz.

Petroniusz (admin) (2014-04-23 21:03:23) Przeniosłem zdjęcie do odlewni przy ul. Stacyjnej i skorygowałem opis. Dziękuję za pomoc.


1 2 3 4 5 6 7 8 9