DB
 
Polski Deutsch

Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO



ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź

Nie znaleziono żadnego obiektu
Szukaj Wyczyść

Lista ostatnio skomentowanych artykułów
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tytuł (Autor) Komentarzy Ostatni komentarz Data ostatniego komentarza
KOSZARY „POD JELENIAMI” cz. I   (maras) 5 Kosa25 2014-07-27 11:27:07
Rodzina Haber   (netha) 6 FM 2014-07-25 22:42:08
Popy śpiewajcie rekwiem   (maras) 2 cezar56 2014-07-19 22:56:02
Tak będzie wyglądał biurowiec Dominikański (WIDEO)   (Mmaciek - Administrator) 1 Jasiek P. 2014-07-19 15:22:21
Ja mam szesnaście lat, ty...   (maras) 5 Wram 2014-07-19 11:23:27
Barcinek   (Danuta B.) 10 Stan 2014-07-18 14:54:08
Ryszard Kałużny - pożegnanie   (Administrator) 28 Kanonier.DSW 2014-07-07 13:09:07
1 2 3 4 5 6 7 8 9



Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

dasio1974°

dasio1974 (2014-07-29 16:08:36) Proszę o potwierdzenie, czy rzeczywiście jest to sztolnia srebra, informacje posiadam niesprawdzone.

moose - Administrator (2014-07-30 11:50:59) Skoro to informacja niesprawdzona to dodałem do nazwy obiektu znak zapytania. Jeśli możesz to zrób wycinek z Messtischblatta i dodaj albo jako osobne zdjęcie, albo jako wklejkę. W ten sposób ułatwimy dotarcie do miejsca zainteresowanym, gdyż sztolnia nie jest zaznaczona na współczesnych mapach.

ragnar - Administrator (2014-07-30 12:13:17) XVIII-wieczna kopalnia srebra i ołowiu.



wik°

Maciej P. (2014-07-30 11:08:01) Najprawdopodobniej powstaje tu Polo Market.



Petroniusz-Administrator°

ragnar - Administrator (2007-12-19 21:42:17) Trakcja elektryczna cudo, może przypisz do tramwajów i uzupełnij opis o właściwą notkę? :-)

Petroniusz (admin) (2007-12-19 22:08:26) Przypisałem. Notka pod zdjęciem: Mroczan.

mroczan (2007-12-19 21:59:14) Proszę zwrócić uwagę na wiszący świetlny znak ostrzegający kierowców zbliżających się ul. Limanowskiego o mogącym wyjechać z prawej lub lewej strony tramwaju. Zapalenie czerwonego światła wymuszało wjechanie tramwaju w strefę skrzyżowania .

Sheriff (2014-07-21 19:20:39) To nie jest "znak ostrzegający kierowców" tylko sygnalizator zajętości toru pojedynczego dla motorniczych zbliżających się do odcinka toru pojedynczego z ruchem dwukierunkowym. Jakiś czas temu taki sam wisiał na wyjeździe z pętli Klecina w kierunki miasta we Wrocławiu (czy jeszcze wisi to nie wiem, dawno tam nie byłem).

mroczan (2014-07-21 19:59:35) Dlaczego zatem sygnalizator dla motorniczych skierowany jest w stronę z której żaden motorniczy nic nie widzi? Pamiętam taki sam sygnalizator na skrzyżowaniu ulic 1Maja i Kosteckiego. Tam również czerwone światło sygnalizatora widzieli tylko kierowcy.

Sheriff (2014-07-27 18:42:55) Wg planu miasta wydanego przez G.W. Knorrn'a z 1937r (który jest w moim posiadaniu) wynika, że torowisko tramwajowe w tym miejscu zawijało swego rodzaju łukiem co odwzorowane jest na wstawionym przez Ciebie zdjęciu poprzez przebieg sieci. W tym kontekście wydaje się, że takie zawieszenie sygnalizatora ma jednak sens, bo tramwaj jadący 1-go maja zawijał jakby przed szkołę, tym bardziej że z planu wydaje się, że w tym miejscu znajdować się mogła mijanka. Kolejna była dopiero za wiaduktem linii kolejowej. Nie jestem z Wałbrzycha, więc mogę się mylić, ale taki charakterystyczny kształt oraz przydymione światło czerwone widziałem niejednokrotnie w działaniu właśnie w takiej roli. Dla przykładu: Tutaj na słupie tuż przed zwrotnicą, po lewej stronie torowiska widać go w działaniu. Wisiał tam na pewno do czasu remontu linii na Klecinę, co można jeszcze zobaczyć obserwując to miejsce za pomocą google street view (nie zaktualizowali jeszcze zdjęć i przedstawiają one stan sprzed remontu) choć nie ma już chyba daszka ocieniającego. Czy teraz dalej wisi to nie wiem.

mroczan (2014-07-27 21:03:20) W Wałbrzychu tramwaje kursowały po jednotorowych liniach z mijankami. Sygnalizatory o których mówimy sygnalizowały zbliżanie się tramwaju do niebezpiecznego skrzyżowania. Były swego rodzaju dzisiejszym znakiem "STOP" Taki sygnalizator wisiał również na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego z Psim Polem na Nowym Mieście. Jest takie zdjęcie na stronie.

Sheriff (2014-07-29 21:52:43) Ja doskonale wiem jak kursowały tramwaje w Wb, tylko nie mogę się zgodzić na widniejący pod zdjęciem podpis mówiący, że jest to sygnalizator dla kierowców. Nie jest. Jest dla motorniczych. Jeśli przyjąć, że palące się czerwone światło oznacza "Zakaz wjazdu na odcinek jednotorowy znajdujący się za sygnalizatorem" to tak, jest to znak "Stop", ale absolutnie nie sygnalizował zbliżania się tramwaju do niebezpiecznego skrzyżowania. Wspomniane przez ciebie skrzyżowanie (Psie Pole) tylko potwierdza to co piszę, bo tam też była mijanka i zawieszenie tego sygnalizatora w tamtym miejscu także ma sens, bo następna mijanka była dopiero na skrzyżowaniu Piłsudskiego z 11-go listopada z trzema przystankami po drodze, a więc całkiem daleko i motorowy mógł całego odcinka nie widzieć przy wjeździe nań, więc sygnalizacja była tu wskazana. Sygnalizator tego typu działa w ten sposób, że pantograf tramwaju wjeżdżającego na odcinek jednotorowy, najeżdżając na specjalne "sanki" umieszczone na sieci w odpowiedniej odległości przed, zamykał obwód (zajmował odcinek jednotorowy) i powodował zapalenie się światła na sygnalizatorze na końcu tego odcinka, dla kierunku przeciwnego. Motorniczy nadjeżdżający widząc zapalone czerwone światło miał "zakaz wjazdu na odcinek jednotorowy". Jeśli odcinek ten był zasilany z podwójnego drutu jezdnego (po jednym dla każdego z kierunków ruchu) można było obwód zamykać poprzez zwarcie obu przewodów, co odbywało się dopiero po wjechaniu na odcinek z dwoma przewodami. Na zdjęciu powyżej moim zdaniem owe "sanki" widać pod pierwszym oknem na pierwszym piętrze szkoły więc odcinek za mijanką w kierunku zachodnim był zasilany z jednego przewodu, ale dla potwierdzenia przydało by się ujęcie z innego miejsca. Jak podchodziłem do egzaminu na na motorniczego to tak mnie przynajmniej uczono, ale to było dawno temu więc co nieco mogło mi wyparować z wątłej mózgownicy :-)



dasio1974°

dasio1974 (2014-07-29 17:59:18) Warto przyjść tu jesienią lub zimą, kiedy obiekt będzie łatwiejszy do sfotografowania.



Zbigniew Waluś°

Zbigniew Waluś (2014-07-29 17:19:26) Petro a to gdzie mam przypisać ?

Petroniusz (admin) (2014-07-29 17:38:52) Przypisałem.



dasio1974°

Adrian Henszel (2014-07-28 19:37:16) Wydaje mi się, że jest widoczny tutaj: - po prawej stronie tytułowej kamienicy - ale nic sobie uciąć nie dam ;)

Adrian Henszel (2014-07-28 19:40:29) O a na tym zdjęciu widać nawet ten komin w tle: także śmiało obiekt można stworzyć.

dasio1974 (2014-07-29 14:46:54) Rozumiem, że obiekt nie istnieje?

Adrian Henszel (2014-07-29 17:12:16) Kamień na kamieniu nie został - najpewniej stał w tej luce:

Adrian Henszel (2014-07-29 17:16:38) Kurcze szybciej pisze zanim pomyślę - zajrzałem na mapy gis.walbrzych i numer posesji Piłsudskiego 1 jest tam nawet zaznaczony ale o budynku żadnych informacji...



dasio1974°

Arek354 (2014-07-29 08:54:28) Po lewej to ulica Osiedleńców. Kolonialna już poza kadrem.



wik°

Arek354 (2014-07-29 08:46:39) No i mamy pierwszą w Śródmieściu ściankę wspinaczkową.



Elwom°

ragnar - Administrator (2014-07-07 22:48:22) To nie jest czasem dawny młyn?

moose - Administrator (2014-07-07 23:03:49) Colonie Feldmuhle - to zaczyna pasować.

Petroniusz (admin) (2014-07-07 22:53:05) Zdjęcie "odpiąłem" od zakładu Rewel (nie ma go na zdjęciu) i dopisałem do fabryki Ronal.

ragnar - Administrator (2014-07-07 23:02:50) No tak to Ronal/ dawna porcelana :)

Elwom (2014-07-07 23:06:41) Coś mi się nie zgadza. Na budynku jest numer 93, czyli obecny REWEL, bo RONAL to 95. Poza tym przy RONALu nie ma już takiego zakrętu.

ragnar - Administrator (2014-07-07 23:43:03) Czyli jednak młyn?? Młyn istniał w miejscu Rewelu, to jest bezapelacyjne.

Virzzz - Administrator (2014-07-07 23:57:07) Obecnie biurowiec Ronal choć wg satelity widać wyraźną przynależność do parceli nr 93 czyli Rewel? :)

Petroniusz (admin) (2014-07-08 08:27:08) Wg planów młyn o nazwie Feldmühle stał w miejscu Vega-Car a napędzany był wodami młynówki, która swój początek miała przy moście . O młynie w miejscu Citroena ktoś kiedyś wspominał w komentarzach, chyba Ryszard Kumorek.

Petroniusz (admin) (2014-07-08 08:18:26) Tak jak napisał Virzzz, po lewej widać fragment biurowca firmy Ronal . Budynek Rewelu nie stoi tak blisko ulicy jak na zdjęciu, nie ma od tej strony okien i jest niższy . I chociaż oficjalny adres Ronala to Wrocławska 95 to sam biurowiec tej firmy, według mapy GIS, ma nr 93. Co ciekawe, nr 95 ma również położone obok fabryki przedszkole (może to dawny dom rodziny przedwojennych właścicieli?). Widoczny zakręt został pewnie przebudowany w trakcie poszerzania i remontu drogi i dzisiaj jest bardziej łagodny.

Elwom (2014-07-08 08:48:18) OK, to mnie przekonało, więc zmieniam opis.

Ryszard Kumorek (2014-07-08 16:20:16) Bezapelacyjnie jest to narożnik budynku "Ronala" przy bramie wjazdowej. Zastanawia mnie tylko, dlaczego nie widać wlotu tunelu ul. Stacyjnej. Być może zasłania go ten mały budyneczek w tle. Zdjęcie - bomba - i to atomowa! I jeszcze jedna ciekawa rzecz: była tu mijanka jak widać!

ryszard (2014-07-10 14:29:19) Do chwili likwidacji w Wałbrzych kopalń węgla kamiennego,były to: Dolnośląskie Zakłady Naprawcze Przemysłu Węglowego.

E.Jeczeń (2014-07-28 10:21:26) To nie jest przystanek tramwajowy tylko trolejbusowy, usytuowany przy Dolnośląskich Zakładach Naprawczych Przemysłu Węglowego. Proszę zwrócić uwagę na rodzaj trakcji elektrycznej podwieszonej nad jezdnią (podwójna). Zdjęcie wykonano w latach 60 a nie 50, ponieważ linię tramwajową zlikwidowano 23.10.1959 roku.

ryszard (2014-07-28 23:11:43) Kolego nie macie racji.W trakcji trolejbusowej przewody trakcyjne mają większy rozstaw ( 50-60 cm)

mroczan (2014-07-28 22:22:12) Na słupie widzę wyraźnie oznaczenie przystanku tramwajowego. Przystanek trolejbusowy miał oznaczenie nieco inne. Litera T miała poziomą przepaskę z napisem BUS.



Zbigniew Waluś°

Petroniusz (admin) (2014-07-28 21:06:08) To zdjęcie i kolejne z Tarasu Północnego przeniosłem we właściwe miejsce. Skoryguj tylko opisy pod zdjęciami.


1 2 3 4 5 6 7 8 9